مزایای نماد CE بر روی محصولات

مزایای نماد CE بر روی محصولات

  علامت CE چیست ؟

نماد CE یک علامت صدور گواهینامه است که نشان دهنده انطباق با استانداردهای بهداشتی ، ایمنی و حفاظت از محیط زیست برای محصولات فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) است.نماد CE همچنین در محصولات فروخته شده در خارج از منطقه اقتصادی اروپا که مطابق با استانداردهای منطقه اقتصادی اروپا تولید شده اند ، یافت می شود.

  مزایای نماد CE

مارک CE به شما امکان می دهد تا محصول خود را در کشورهای منطقه اقتصادی اروپا بفروشید. با اجرای مقررات ممکن است متوجه شوید که محصول شما ایمن تر و مطمئن تر است؛ بنابراین خطر نارضایتی مشتری را کاهش دهید.

نماد CE  همچنین نوعی گذرنامه تجاری برای بازار اروپا است: به تولید کننده این امکان را می دهد تا آزادانه محصول خود را در ۳۰ کشور منطقه اقتصادی اروپا پخش کند.

فایده بزرگ برای تولید کنندگان این است که اکنون فقط یک مجموعه مقررات و روش ها برای طراحی و ساخت محصول برای کل منطقه اقتصادی اروپا وجود دارد و آیین نامه های مختلف و متناقض ملی حذف شده است. در نتیجه ، محصول دیگر نیازی به سازگاری با نیازهای خاص کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا ندارد.

علاوه بر این ، ممکن است سودی در نظر گرفته شود که با اجرای مقررات ، محصول برای کاربر ایمن تر خواهد بود و همین امر ممکن است ادعاهای خسارت و مسئولیت را کاهش دهد.

دو مزیت اصلی وجود دارد که نماد CE به مشاغل و مصرف کنندگان در منطقه اقتصادی اروپا می بخشد:

۱-صاحبان مشاغل می دانند که محصولات دارای مارک CE بدون محدودیت در منطقه اقتصادی اروپا قابل معامله هستند.

۲-مصرف کنندگان از سطح بهداشتی ، ایمنی و حفاظت از محیط زیست در کل منطقه اقتصادی اروپا برخوردار هستند.

علامت گذاری CE به عنوان بخشی از قانون هماهنگی اتحادیه اروپا است که عمدتاً توسط اداره کل بازار داخلی ، صنعت ، کارآفرینی و شرکتهای کوچک و متوسط اداره می شود.

نشانه CE برای محدود کردن مواد خطرناک توسط اداره کل محیط زیست اداره می شود.

  مصرف کنندگان در اروپا

مصرف کنندگان اتحادیه اروپا ممکن است هنگام صحبت از رنگ یا مارک محصولات مانند لپ تاپ جدید یا اسباب بازی برای فرزندان خود ، ترجیحات مختلفی داشته باشند. در عین حال ، آنها انتظار دارند که همه محصولات موجود در بازار ایمن باشند.

با قرار دادن علامت CE بر روی یک محصول ، سازنده مسئولیت کامل پیروی از تمام الزامات ایمنی را بر عهده می گیرد. متأسفانه ، به دلیل جعل و یا سوء استفاده از مارک CE ، هیچگاه تضمین ۱۰۰٪ اطمینان حاصل نمی شود که محصولی با این مارک ایمن باشد.

اتحادیه اروپا از طریق چارچوب قانونگذاری جدید در کل سیستم ، متشکل از تولید کنندگان ، واردکنندگان ، توزیع کنندگان ، نهادهای مطلع و مقامات نظارت بر بازار را تقویت کرده است. هدف این قانون جدید کاهش بار تجارت و در عین حال اطمینان از سطح بالایی از امنیت برای مصرف کننده است.

شرکت ها از این مارک بهره مند می شوند زیرا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و اثبات می کند که یک شرکت محصولی ایمن را در بازار عرضه می کند. یک تولید کننده می تواند محصول را آزادانه به بازار عرضه کند اما اگرهمان محصول را با مارک CE را به بازار عرضه کند ، تجارت در اتحادیه اروپا و در سطح بین المللی راحت تر امکان پذیر خواهد شد .

در عین حال ، این علامت از رقابت منصفانه محافظت می کند. همین قوانین برای کلیه شرکت های موجود در منطقه اقتصادی اروپا اعمال می شود ، نه اینکه تفاوت های قابل توجهی در بین کشورها مشاهده شود.

ارتباط مارک CE برای مشتریان دوباره به یک مزیت برای شرکت ها ترجمه می شود. داشتن مارک CE برای فروش از اهمیت بسیاری برخوردار است ، زیرا مشتریان علامت تجاری را می شناسند و آن را به عنوان سمبل ایمنی در نظر می گیرند و اطمینان حاصل می کنند هنگام خرید محصول احساس راحتی بیشتری می کنند.

محصولات باید با الزامات هماهنگ اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشند. محصولات دارای علامت CE دارای حرکت آزاد در اتحادیه اروپا هستند. کشورها نمی توانند ملزومات اضافی ملی را برای جلوگیری از عرضه محصول در بازار محلی تحمیل کنند. این به نوبه خود منافع هزینه ای را برای تولید کنندگان به همراه دارد و ایمنی محصولات درون اتحادیه اروپا را افزایش می دهد.

در اخر نمیتوانیم بگوییم با وجود نماد CE بر کیفیت آن محصول اطمینان کنیم چرا که امروزه بازار محصولات تقلبی (که بخش بزرگی از آن در اختیار کشور چین است ) بسیار گسترده شده

و بسیاری از این محصولات از اصل ان قابل تشخیص نیستند . ولی به عنوان یک مصرف کننده خوب میتوانیم با خرید محصول مورد نظر از فروشگاه معتبر خیال خودمان را از خرید محصول با کیفیت راحت کنیم .

امتیاز این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با کارشناسان ثبت